søndag 22. februar 2009

Bok til en kollega - laget av meg

Dette er noe av det morsomste jeg har laget noen gang, tror jeg. Jeg fikk i oppdrag å lage et kort til en kollega som skulle slutte fordi hun ble pensjonist. Men akkurat den dagen ville tilfeldighetene det slik at det var blitt lagt ut en ny oppskrift på The Scrapbook Lounge, og den måtte jeg jo bare prøve meg på. Så derfor ble det bok av det i stedet. De første sidene handler om hva hun kan gjøre når hun blir pensjonist. De siste sidene en hilsener fra alle de som jobber på de seks avdelingene i enheten vår.


"Kjære G.....! Nå går du altså inn i pensjonistenes rekker, men ingen tror vel at du blir arbeidsledig av den grunn. Skulle det imidlertid komme dager da du ikke helt får tida til å gå, så føler vi oss fri til å gi deg noen tips."

"Du trenger ikke lenger se på vaktlista for å se om det passer med en pause og en kopp god, varm te."

"Nå kan du ta fram heklenåla en helt vanlig formiddag."

"Pianoet står klart... ...selv midt på dagen."

"Nå kan du lese bøker sammen med (mannen) hele dagen om du vil."

Dette er bokmerkene som også var på den siden i boka.

"Vi vil med dette få ønske deg lykke til med pensjonisttilværelsen. Vi kommer til å savne deg. Med hilsen alle oss i ..." Og så kommer alle navnene på personalet og avdelingene.







Det skal bli flere bøker når jeg finner en anledning det passer til. Har noen planer allerede.

1 kommentar:

  1. Wow, for en flott bok!! Veldig forseggjort. Regner med du har brukt en del timer med denne!

    SvarSlett