lørdag 21. mars 2009

Konfirmasjonskort / brettekort - laget av meg

Nå nærmer konfirmansjonstida seg, og dette er det første konfirmasjonskortet mitt for i år.

Dette er forsida. På de seks kvadratene står det seks bokstaver som utgjør navnet til konfirmanten, men de har jeg tatt vekk her.


Slik ser kortet ut ovenifra når jeg har brettet det ut.


Første side i kortet ser slik ut.





Dette er andre side i kortet. Her står det to korte vers: "Bare du kan gjøre det beste ut av den unike muligheten du har ved å være deg selv." og "Tenk positive tanker. Bruk positive ord. Gjør positive handlinger. Og det positive gror!".






Her på tredje side har jeg satt inn ei lomme til å legge penger i. Blomsten jeg har brukt her har jeg laget etter en oppskrift i "Ett trykk" nr 5/2008. Her har jeg også skrevet inn et lite vers: "Alt hva ditt hjerte eier av glede og varme ord. Dryss det langs livets veier, da gror det i dine spor."






Et litt dårlig nærbilde av blomsten som er laget av 9 like sirkler hvorav 8 er brettet og limt fast på den siste.


På fjerde og siste side står det bare hvem kortet er fra.






Baksida har jeg ikke pyntet, bare skrevet på at det er jeg som har laget det.

3 kommentarer:

  1. Et utrolig flott kort! Det ser veldig vanskelig ut å lage det,..og tidkrevende. Du har brukt veldig fine farger og kortet ser veldig gjennomført ut:)

    SvarSlett
  2. kjempefint kort :) Har du oppskrift på dette?:)

    SvarSlett
  3. Takk for det.
    Jeg husker ikke hvor jeg fant malen til akkurat dette kortet, men nå har jeg lett litt og funnet en mal som jeg tror du kan bruke.
    http://www.splitcoaststampers.com/resources/tutorials/circleflipupbook/

    SvarSlett