fredag 30. desember 2011

Julekort

Jeg sluntrer litt unna når det gjelder å få lagt ut ting på bloggen min for tida. Så når jeg endelig husker på det så blir det noen fryktelig lange innlegg. Håper dere står det over...

Jeg falt for dette hjertepapiret da jeg så det, og charmen passet bra til synes jeg.

Det er kanskje ikke så lett å se på dette bildet, men her har jeg sydd sikk-sakk-søm rundt kortet. Det har jeg tenkt mange ganger at jeg skal gjøre, men jeg har ikke tatt meg bryet med å dra fram symaskinen. Nå hadde jeg den framme, for jeg har sydd noen nye gardiner, så da var det ikke noen stor jobb. Jeg byttet ikke tråd en gang...

Dette kortet har jeg også sydd på, denne gangen med rett søm. Og så rotet jeg fram alle knappene mine igjen og fant noen som passet bra.

Dette kortet gjorde seg nesten selv. Nissen var allerede i hjørnet på mønsterarket, så det var bare å stemple på noen ekstra snøfnugg og lime på et stempeltrykk med charm på.

Vet ikke om jeg egentlig ble helt fornøyd med dette kortet, men jeg tar det nå med likevel. Ideen var bedre enn det ferdige produktet.

Det er lenge siden jeg kjøpte dette mønsterarket, men jeg klarte ikke å få laget noe fornuftig ut av det. Men dette ble jeg ganske godt fornøyd med. Ramma og stempeltrykket er limt på med limputer så det står litt opp fra kortet.

Jeg er klar over at ikke alle som får et kort med dette stempeltrykket er enige i budskapet, men jeg synes at jula skal være hvit. Det ble den da ikke...

Jeg liker serier med mønsterark som har trykk på begge sider. De er det så mye lettere å finne papir som passer sammen. Dette kortet har tre "høyder". To av stripene er limt direkte på kortet, en er limt på med enkle limputer og en er limp på med doble limputer.

Jeg fant et bånd som jeg kjøpte for flere år siden, og syntes det passet til dette mønsterarket som har juleevangeliet trykket på.

Her har jeg sydd litt igjen. Ellers er kortet ganske enkelt.

Her er nok et mønsterark med trykk på begge sider. Og det benyttet jeg meg av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar