søndag 15. august 2010

To bøker - laget av meg

Jeg har laget noen få bøker tidligere, og det synes jeg er veldig gøy.
Her er to bøker til som jeg har laget i det siste.
Den største boka måler 15,5 x 21,5 cm. Den minste måler 11,5 x 14,5 cm.
Ideen til denne boka fikk jeg en dag jeg ryddet i stemplene mine. Jeg fant ut at jeg trengte en oversikt over hva jeg hadde. Jeg måtte ha ei bok som det var lett å sette inn nye sider i. Derfor valgte jeg å sette den sammen med to ringer.
Stemplene er sortert i kategorier i boka. Og for å få litt avveksling i stemplinga (som tok litt tid) har jeg brukt forskjellige farger på de forskjellige kategoriene.
Slik ble baksida av boka. Jeg har knyttet bånd på begge sider av boka så den skal holde seg bedre sammen.
Den andre boka laget jeg tidlig i høst. Jeg hadde fått en god del bestillinger på konfirmasjonskort. Så jeg tenkte at jeg trengte et sted å skrive ned bestillingene. Jeg hadde sikkert hatt ei lita bok på lager et sted, men det er jo mye gøyere å lage en.
Sidene i denne boka har jeg revet i stedet for å kutte, så det er litt ujevne i kantene. Jeg har ikke maskin til å sette i ringene med, men det går fint an å bøye dem til for hånd.

2 kommentarer:

  1. Så lurt å lage stempelbok! Det skal jammen jeg gjøre med mine stempler også:) Så slipper jeg å rote rundt i eskene for å se hva jeg har.For jeg husker ikke hvilke stempler jeg har,er altfor fersk på dette her;) Har liksom bare kjøpt,ikke tatt i bruk så mye,hihi.
    Og bøkene dine var kjempfine:)

    SvarSlett
  2. Takk for det.
    Det var sånn jeg også hadde det. Jeg visste ikke lenger hvilke stempler jeg hadde. Noen ganger når jeg var ferdig med kort fant jeg andre stempel som hadde passet mye finere på akkurat det kortet, men som jeg hadde glemt at jeg hadde. Jeg har sortert stemplene i zip-lock poser i de samme kategoriene som i boka, så nå er det veldig lett å finne fram.

    SvarSlett