søndag 15. august 2010

Telyskort - laget av meg

Dette var gøy! Disse skal det bli flere av!
Jeg har tenkt lenge på at jeg ville forsøke meg på et sånt, men jeg har aldri kommet så langt som å finne ut hvordan det skal gjøres. Men i siste utgave av Ett trykk fant jeg malen og en kjempefin beskrivelse av framgangsmåten, så da var det jo bare å sette igang.
Da jeg hadde skjært kortet ferdig, syntes jeg at rommet til telysene så alt for lite ut, så jeg lurte på om jeg hadde skjært noe feil. Men det passet perfekt til fire telys.
I utgangspunktet kunne eska til lysene åpnes i begge ender, men jeg limte fast åpningen i bunnen så ikke lysene skulle ramle ut.
I åpningen på toppen av eska satte jeg fast et lite bånd så den skulle være lett å åpne.
Slik ser kortet ut inni. Samtidig med at jeg kjøpte Ett trykk, kjøpte jeg også en del nye stempler. Og her fikk jeg i hvert fall prøvd noen av dem.
Dette er bak på kortet mens det er åpent så man ser forsida også. Ved å lime på dette på baksida, kunne jeg skjule båndet som er limt på med gluedots som ble ganske synlige gjennom det tynne båndet.

2 kommentarer:

  1. Jeg har også hatt lyst til å lage telys-kort,de er jo så stilige,men har aldri kommet så langt. Jeg er litt treig av meg;)
    Dette kortet ble skikkelig fint:)

    SvarSlett
  2. Det er bare å sette i gang, for det var kjempegøy. Har begynt på et nytt som jeg nok må gjøre ferdig før det blir natta. Og med tropenatt i sikte blir det vel ikke mye soving uansett...

    SvarSlett